Nahoru

Často kladené dotazy

S jakým předstihem je nutné lístek rezervovat?

Všem našim klientům doporučujeme místo na lodi rezervovat co nejdříve, jelikož ceny stoupají s blížícím se datem odjezdu a větší obsazeností. Později už pro Vás nemusí být na trajektu volné místo.

 

Je nutná rezervace předem nebo mohu lístek zakoupit na místě?

Rezervace předem nutná není, ale garantuje Vám volné místo a vychází nejlevněji. Po příjezdu do přístavu může být vyprodáno a lístky zakoupené v přístavu na místě jsou nejdražší.

 

Je možné lístek měnit či stornovat?

Podmínky se liší dle dopravce. Nejlevnější lístky zpravidla není možno měnit (případně lze za poplatek) ani stornovat. Při zvolení flexibilnějšího tarifu je sice cena o něco vyšší, ale dává Vám možnost změn či storna. Pro více informací nás, prosím,  kontaktujte.

 

Platí lístek na konkrétní odjezd nebo jej mohu použít kdykoliv?

Ano, lístek zpravidla platí na jeden konkrétní odjezd, kdy je Vám garantováno místo. Podmínky se liší dle dopravce a zvoleného tarifu. Pro více informací nás, prosím, kontaktujte.

 

Je má rezervace stále platná i v případě pozdního příjezdu do přístavu?

Záleží na tarifu lodního lístku. Většina lístků je rezervována na konkrétní čas, proto pokud vidíte, že nemůžete být včas na odbavení, doporučujeme zavolat do přístavní kanceláře a domluvit se na posunutí odjezdu na další spoj.

 

Je možné přepravovat zvířata?

Domácí mazlíčky, jako je pes, kočka či fretka je ve většině případů povoleno přepravovat. Záleží vždy na trase a dopravci. U delších přejezdů mají lodní společnosti pro majitele domácích mazlíčků i speciální kotce nebo dokonce kajuty, a tak můžete strávit celou plavbu v jejich blízkosti.

 

Mohou na trajektu cestovat i pěší osoby bez vozidla?

Ano mohou, ale jsou trasy jako např. Calais – Dover, kde to lodní společnost v nočních hodinách nepovoluje.

 

Je možné předem rezervovat skupinu s autobusem?

Ano je to možné a rozhodně doporučujeme provést skupinové rezervace s předstihem. Vyhnete se tak nepříjemné situaci, kdy skupina bude muset několik hodin čekat než se pro ni najde místo. Ceny pro rezervace předem bývají navíc mnohem výhodnější.

 

Jaké je na lodích vyžití – možnosti stravování, dětského koutku, obchodů apod.?

Většina lodních společností má na svých lodích bary, restaurace, dětské koutky a obchody. U delších přejezdů i bazény, vířivky ,kino či se na lodi pořádají hudební večery apod.

 

Je na lodích signál a připojení k internetu?

V blízkosti pobřeží dosahují mobilní sítě místních operátorů, na volném moři je následně k dispozici satelitní signál (výrazně dražší než standardní tarify mobilních operátorů).

Na většině lodí je k dispozici WiFi zdarma, v případě zájmu o rychlejší připojení je možné si přikoupit tuto službu na místě – vždy záleží na konkrétní lodní společnosti.

 

Mohu cestovat s handicapovaným pasažérem?

Ano, trajekty jsou zpravidla připraveny na přepravu handicapovaných osob a nabízí také v případě potřeby asistenci – vždy je nutné tuto skutečnost nahlásit předem při rezervaci.

U většiny lodí, které disponují kajutami, je možnost rezervace speciální kajuty pro handicapované osoby – kajuta má širší vjezd, uzpůsobenou koupelnu apod. Kajut pro handicapované osoby není na lodi mnoho, proto určitě doporučujeme rezervaci předem (včetně asistence při nalodění).

 

Musím si na trajektu rezervovat kajutu?

U řady trajektových přejezdů  (zejména u denních a kratších přejezdů) není povinná rezervace kajut nebo sedačky – ovšem vždy záleží na konkrétní trase a lodní společnosti. Pro vaše pohodlí (zejména noční plavba) kajutu doporučujeme. Máte zde k dispozici vlastní koupelnu, můžete odpočívat na lůžku a zamčené své věci v bezpečí.

 

Jaký cestovní doklad potřebuji k cestě trajektem?

Na většině trajektových přejezdů (v rámci Schengenského prostoru) postačí jako cestovní doklad platný občanský průkaz se strojově čitelným kódem nebo čipem.  Na ostatních přejezdech (např. do Tuniska, Ruska…) musí cestující předložit platný cestovní pas se strojově čitelným kódem. Každý cestující musí mít vlastní cestovní doklad  - platí i pro děti mladší 15ti let. Osoby potřebující pro svou cestu vízum, musí předložit i platná víza.

 

Ještě nevím, jakým pojedu vozem , mohu i tak rezervovat?

Ano, i tak můžete rezervovat. Změna SPZ je při zachování rozměrů vozidla možná za poplatek (u některých dopravců dokonce zdarma). V případě změny na větší vozidlo je pak nutno ověřit volné místo s doplatkem do vyšší ceny.

 

Mohu svoji rezervaci provést „na dálku“ nebo je nutná osobní návštěva u Vás v kanceláři?

Vůbec není problém provést Vaši rezervaci lodních lístků na dálku. Na základě objednávky emailem Vám zašleme nabídku a následně pak po potvrzení i voucher, který si pro odbavení pouze vytisknete a vezmete s sebou na cestu.